بهترین روش های انتقال پول و حواله بین المللی

انتقال پول بین المللی

انتقال پول جهانی

 

مقایسه 5 سرویس و روش برتر برای ارسال پول و بررسی شرکت های ارائه دهنده خدمات انتقال پول و حواله بین المللی

 

بر اساس گزارش بانک جهانی، در سال 2017، 68 میلیارد دلار توسط افراد مختلف در ایالات متحده برای اشخاص دیگر در کشورهایی با درآمد متوسط ​​ارسال شده. این امر ایالات متحده را به منبع اصلی “پرداخت” قاطع به این کشورها تبدیل می کند. بیشتر این جریان پول از مهاجرانی که در ایالات متحده کار می کردند به اعضای خانواده شان ارسال شده بود.

بانک جهانی پیش بینی می کند در سال جاری حواله های ارسالی از کشورهای پیشرفته به کشورهای کمتر توسعه یافته رقمی بالغ بر 550 میلیارد دلار خواهد بود. اما یک مشکل وجود دارد، هزینه‌های تراکنش برای این نقل و انتقالات ضروری و مهم به طور متوسط ​​7٪ است – این رقم نشان می‌دهد که 38.5 میلیارد دلار توسط کارمزدها تلف شده است، که هم به صورت دستمزد بیان شده و هم به صورت نرخ‌های مبادله نامطلوب است.

به زبان ساده تر، اگر 1000 دلار به خانه بفرستید، ممکن است 70 دلار برای شما هزینه داشته باشد. و این پولی است که خویشاوندان یا شما می‌توانید از آن بهتر استفاده کنید.

سیستم موجود در ایالات متحده برای ارسال پول به خارج از کشور نیز سریع نیست. فدرال رزرو (Federal reserve) با شانس ایجاد یک سیستم پرداخت سریعتر برای دستیابی به کارایی بیشتر عمل کرده است، اما پیشرفت مراحل اجرایی این ایده در بهترین حالت خود نیز کند بوده است.

 

خوشبختانه، استارت‌آپ‌های فین‌تک (و برخی از شرکت‌های ثابت) پلتفرم‌ها و خدماتی را توسعه داده‌اند تا ارسال پول از فرد به فردی دیگر را ارزان‌تر و سریع‌تر کنند. اما این خدمات برای همه موارد قابل اجرا نیستند. بسته به اینکه در حال ارسال پول به صورت محلی یا بین المللی و اینکه به کدام کشور ارسال می کنید، کیفیت و انتخاب جهت ارائه بهترین خدمات می تواند متفاوت باشد. همچنین بر اساس حساب های بانکی(در صورت وجود) شما و گیرنده متفاوت است.

 

مجله Forbes خدمات انتقال پول متعددی را بررسی کرد تا تصمیم بگیرد که کدام یک برای طیف وسیعی از کاربران بهترین است. برندگان برای هر دسته بر اساس استانداردهایی از جمله هزینه کم، دسترسی، طیف وسیعی از روش‌های پرداخت و زمان تحویل انتخاب شدند.

 

نحوه انتخاب بهترین خدمات برای ارسال پول نقد به کشورهای در حال توسعه

ارسال پول نقد به کشورهای در حال توسعه ممکن است دشوار باشد. همه خدمات انتقال پول در هر کشوری در دسترس نیستند، برخی از آنها نرخ ارز رقابتی را دریافت نمی کنند و یافتن محل تحویل پول نقد در نزدیکی گیرنده شما می تواند یک چالش باشد.

 

بررسی 5 شرکت برتر برای ارسال پول به همراه روش کار و کارایی آن ها

 

بهترین برای نقل و انتقالات داخلی همتا به همتا و نقل و انتقالات داخلی برای مبالغ هنگفت

 

Paypal

————————-

شاید نام  PayPal را شنیده باشید و اگر هنوز یک حساب کاربری ایجاد نکرده اید، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد. پی پال دیگر برنامه های انتقال پول نظیر به نظیر(P2P)  مانند Venmo و Zelle  را به دلیل قابلیت دسترسی و انتخاب روش های پرداخت متونعی که دارد حذف کرد. منابع پولی ممکن است به سرعت و به صورت آنی به حسابPayPal مشتری تحویل داده شود و تا 24 ساعت آینده به حساب بانکی آنها منتقل شود.

دومین مزیت اصلیPayPal این است که اگر گیرنده نمی‌خواهد حساب بانکی یا مشخصات پولی شخصی خود را همگام‌سازی کند، می‌تواند از موجودی PayPal  خود برای خرج کردن پول استفاده کند – به این دلیل است که این پلتفرم توسط 75٪ از فروشنده‌های آنلاین پذیرفته شده است. به عنوان روش پرداخت برتر در رتبه اول جای گرفته است.

نقل و انتقالات جهانی با استفاده از PayPal  با دستمزد قابل توجهی همراه است، بنابراین برای ارسال پول در داخل ایالات متحده مناسب است، همچنین اجازه می دهد تا بیشترین مبلغ نقل و انتقالات را بدون محدودیت در مقدار کل ارسال کنید (اما تراکنش های فردی به 10000 دلار محدود می شود).

چگونه کار می کند: دارندگان حساب PayPal می توانند از طریق برنامه یا به صورت آنلاین در یک مرورگر اینترنتی برای دوستان و خانواده پول ارسال کنند. دارندگان حساب می توانند از طریق روش های مختلف پرداخت پول ارسال کنند. گیرندگان همچنین باید دارندگان حساب PayPal باشند، اما می توانند آزادانه ثبت نام کنند.

گزینه های پرداخت: حساب بانکی (بدون کارمزد اضافی)، کارت های اعتباری و نقدی (کارمزد کمی برای ارسال پول از این گزینه ها)

کارمزد: ارسال پول در داخل کشور آمریکا به افراد مورد نظر از طریق موجودی PayPal یا حساب بانکی متصل به آن رایگان است. ارسال به دوستان و خانواده، همچنین در داخل کشور، از طریق کارت اعتباری، کارت نقدی یا اعتبار PayPal مشمول هزینه 2.9٪ از مبلغ ارسالی با استفاده از این روش، به اضافه هزینه ثابت 0.30 دلار است(حواله‌های بین‌المللی مشمول هزینه‌های تراکنش و تأمین مالی، به اضافه کارمزد ثابت برای ارسال به ارزهای دیگر است.)

زمان دریافت وجوه: ممکن است وجوه به‌محض در موجودی PayPal  گیرنده دریافت شود و در روز بعد به حساب بانکی وی منتقل شود.

محدودیت های تراکنش: حساب های تایید شده هیچ محدودیتی برای مقدار کل پولی که می توان ارسال کرد ندارند، اما در یک تراکنش به 60000 دلار (یا گاهی اوقات 10000 دلار) محدود می شوند.

 

بهترین برای نقل و انتقالات بانکی داخلی سریع

 

Zelle

————————-

اگر نیاز دارید برای شخصی پول بفرستید، اما به مزیت اضافه‌شده پرداخت مستقیم از یک برنامه مانند (PayPal) اهمیتی نمی‌دهید، Zelle یک ابزار همتا به همتا عالی برای انتقال بین حساب های بانکی است. پردازش انتقال وجه نقد از بانک به بانک ممکن است چند روز طول بکشد. اگرچه زله می تواند در چند دقیقه انتقالات را انجام دهد.

بیش از 5400 موسسه مالی در حال حاضر در شبکه Zelle هستند – این بدان معناست که افراد زیادی می توانند به نقل و انتقالات بانکی آسان، سریع و بدون کارمزد دسترسی پیدا کنند. بیش از 171 میلیون تراکنش در Zelle در سه ماهه دوم سال 2019 انجام شد که به 44 میلیارد دلار از کل گردش مالی نقل و انتقالات می رسد.

چگونه کار می‌کند: بانک‌ها و اتحادیه‌های مالی مستقیماً با Zelle کار می‌کنند تا خدمات را پیشنهاد دهند. برای استفاده، مشتریان باید شخصاً با Zelle ثبت نام کنند، که اغلب می تواند از برنامه یا وب سایت بانک خودشان انجام شود و نمایه خود را ثبت نام کنند.

اگر بانک شما در حال حاضر عضو Zelle نیست، همچنان می‌توانید از طریق برنامه‌های Android و iOS آن از این سرویس استفاده کنید (اما بانک گیرنده باید یکی از مؤسساتی باشد که با Zelle همکاری می‌کند).

گزینه های پرداخت: فقط می توانید مستقیماً از حساب بانکی خود در Zelle پول ارسال کنید.

کارمزد: 0 دلار برای ارسال یا دریافت پول (Zelle پیشنهاد می کند با بانک یا اتحادیه مالی شما تأیید کند که برای استفاده از این سرویس دستمزد اضافی دریافت نمی کند.)

زمان دریافت وجوه: گیرندگانی که قبلاً در Zelle ثبت‌نام کرده‌اند، وجوه مربوط به شرکت را در «چند دقیقه» دریافت خواهند کرد.

محدودیت های تراکنش: طبق بانک یا اتحادیه مالی فرستنده. مشتریانی که بانک‌هایشان با Zelle همکاری نکرده‌اند و از این سرویس از طریق برنامه‌های گوشی هوشمند آن استفاده می‌کنند، فقط می‌توانند 500 دلار در هفته انتقال دهند.

 

بهترین برای انتقال وجه نقد بین المللی سریع

 

WorldRemit

————————-

در حین انتخاب سرویسی برای ارسال پول نقد در سطح بین‌المللی، توجه به نرخ‌های مبادله و هزینه‌های دریافت شده توسط این سرویس بسیار مهم است – این خدمات و سرویس ها نرخ خدمات ثابتی ندارند. در واقع، حتی برخی از نرخ های ارز استفاده شده از سرویسی به سرویس دیگر متفاوت است.

WorldRemit برخی از کمترین هزینه های انتقال نقدی را دارد و نرخ ارز رقابتی را نسبت به رقیب دیگرش Xoom ارائه می دهد. در حال حاضر، کاربران می توانند در بیش از 145 کشور به مقصد مورد نظر پول ارسال کنند.

چگونه کار می کند: برای استفاده از WorldRemit باید یک حساب کاربری داشته باشید، همچنین ثبت نام رایگان است.

گزینه های پرداخت: حساب بانکی، اعتبار، کارت نقدی یا پیش پرداخت، Poli، Interac، iDEAL، Sofort، Google Pay، Apple Pay، Trustly

کارمزد: هزینه های انتقال متفاوت است و به جایی که پول را ارسال می کنید بستگی دارد. به عنوان مثال، برای تحویل 50 دلار به والمارت در مکزیک، هزینه ای 3.99 دلار خواهد داشت.

زمان دریافت وجوه: اکثر نقل و انتقالات فوری، فوری یا نزدیک به آنی هستند. تحویل درب منزل با توجه به موقعیت مکانی ممکن است یک تا هفت روز طول بکشد.

محدودیت های تراکنش: بستگی به کشوری دارد که قرار است پول خود را از آن ارسال کنید. اگر از داخل ایالات متحده از طریق کارت نقدی، اعتباری یا پیش پرداخت ارسال می کنید، می توانید 5000 دلار در یک تراکنش با حداکثر بازه 9000 دلار در 24 ساعت ارسال کنید.

 

بهترین برای جهانگردان

 

TransferWise

————————-

اگر فردی هستید که اغلب در یک کشور بیدار می شود و در کشوری دیگر می خوابد، مدیریت پول در آن سوی مرزها می تواند دشوار باشد. مبادله مکرر پول نقد به ارز خارجی می تواند هزینه زیادی را به همراه داشته باشد.

TransferWise، یک شرکت با تمرکز بر “بانکداری بدون مرز”، مدیریت پول در چند ارز را آسان می کند. همچنین می‌توانید نقل و انتقالات پولی منظم را از طریق پلتفرم بدون تنظیم حساب بانکی بدون مرز آن انجام دهید.

چگونه کار می کند: راه اندازی یک حساب بانکی بدون حاشیه با TransferWise رایگان است و فقط به یک سپرده اولیه 25 دلاری نیاز دارد. هر بخش از حساب بانکی را می توان برای یک ارز مشخص تعیین کرد.

برای مثال، اگر موجودی یورو را اضافه کنید، حساب بانکی با یک شماره سوئیفت ارائه می شود، درست مانند اروپا. اگر موجودی GBP اضافه کنید، آن موجودی دارای کد مرتب‌سازی خواهد بود. این حساب بانکی می تواند بیش از 40 ارز را نگهداری و مدیریت کند.

کارت نقدی متصل به حساب TransferWise شما یک MasterCard است و وجوه را می توان به روش های مختلفی اضافه کرد. به گفته این شرکت، این حساب قابلیت تبدیل ارز در بین موجودی ها (با هزینه ای اندک) را دارد و برداشت وجه نقد از یک دستگاه خودپرداز خارجی حدود یک ششم هزینه انجام شده با سایر کارت های نقدی است.

گزینه های پرداخت: بدهی مستقیم، انتقال سیمی، کارت نقدی، کارت اعتباری، Apple Pay. کارمزد گزینه های پرداخت بستگی به ارز پرداخت شده یا تبدیل به آن دارد.

کارمزد: 0 دلار کارمزد حساب ماهانه، تبدیل ارز با استفاده از کارت شما مشمول کارمزد 0.45٪ تا 3٪ است. برداشت از دستگاه خودپرداز تا سقف 250 دلار در 30 روز رایگان است، هر چیزی بیش از آن مشمول 2٪ کارمزد است.

زمان دریافت وجوه: مدت زمان دریافت وجوه در مسترکارت بستگی به نحوه اضافه شدن آنها دارد. برخی در عرض چند ثانیه در دسترس هستند.

محدودیت‌های تراکنش: هیچ محدودیتی برای دریافت و نگه‌داشتن آن در همه ارزهای غیر از USD وجود ندارد. محدودیت 250,000 دلار برای هر تراکنش در روز و محدودیت 1,000,000 دلار در سال وجود دارد.,

 

ارزان ترین، سریع ترین و آسان ترین

 

Xbarat

————————-

مشاور فوربس(Forbes) توصیه می‌کند از Xbarat که یک سامانه ی انتقال پول است; برای انجام ارزان‌ترین, سریع ترین, آسان ترین انتقال و جالب تر از همه اینکه با نرخ دلخواه خود برای حواله‌های مالی و ارسال پول نقد به کشورهای رایج به جز ایالات متحده استفاده کنید. Xbarat هزینه انتقال و نرخ ارز را بر اساس خواسته ی مشتریان دریافت می‌کند و سپس نظیر آن را در کشور مقصد پیدا می کند.

سامانه انتقال Xbarat نزدیکترین معامله را برای هر روش تحویل به شما نشان می دهد، و سپس گزینه های دیگری را ارائه می دهد، در حالی که هزینه آن در مقایسه با بهترین رقبایش بسیار کمتر است. از آنجایی که نرخ ارز در نوسان است، این سرویس متفاوت می تواند مقرون به صرفه ترین باشد.

چگونه کار میکند: برای استفاده از این سرویس کافی ست از طریق وبسایت این سامانه به صورت رایگان ثبت نام کنید.

Xbarat یک واسطه میان کسانی است که می خواهند پول خود را از یک کشور به کشوری دیگر انتقال بدهند و با معرفی این افراد به یک دیگر به عنوان یک رابط عمل کرده و موانعی همانند: اتلاف وقت, کارمزد و کمیسیون بالای صرافی, زمانبر بودن پروسه ی انتقال وجه و تک نرخی بودن ارزش پول شما را از میان برمی دارد.

گزینه های پرداخت: پرداخت مستقیم به حساب بانکی متصل شده به ایمیل مشتری,  دریافت از صرافی تعیین شده توسط ایکس برات و اعتبار و موجودی در حساب کاربری.

کارمزد: بی توجه به اینکه روش دریافت شما و کشور مقصد شما چیست, این سامانه تنها 1% از مبلغ مورد انتقال را جهت کارمزد دریافت میکند.

زمان دریافت وجوه: تقریبا به صورت آنی در حساب کاربری شما شارژ شده و در نهایت پس از 24 ساعت به حساب بانکی شما انتقال می یابد. لازم به ذکر است از آنجایی که در این سامانه نرخ تبادل توسط خود مشتری تعیین می گردد زمان انجام انتقال ممکن است با توجه به رقابتی بودن نرخ تعیین شده کوتاه و یا طولانی تر گردد.

محدودیت‌های تراکنش: تراکنش های Xbarat در حال حاضر دارای سقفی معادل 1000 دلار در هر تراکنش می باشد.

این سامانه به صورت مجازی 1000 دلار اعتبار در اختیار مشترکین خود قرار می دهد تا با استفاده از آن درخواست خود را ثبت کنند و بلافاصله اقدام به یافتن همتای آن درخواست در کشور مقصد می کند.

در صورت یافتن نظیر درخواست ثبت شده در کشور مقصد معامله انجام شده و مشترک باید مبلغ مورد نظرش را به حساب کاربری خود واریز کند ولی چنانچه تقاضایی نظیر به آن پیدا نشد, خود سامانه به صورت همتای دیگر معامله وارد عمل میشود; که در حالت دوم نرخ پیشنهادی دیگر توسط کاربر مشخص نمی شود بلکه این سامانه است که با توجه به نرخ تبادل لحظه ای قیمتی منصفانه جهت تسریع در پروسه ی انتقال به مشترک ارائه میدهد و در صورت تائید کاربر معامله انجام می شود.

در حال حاضر این سامانه در بیشتر کشورهای آسیایی و اروپایی خدمات خود را ارائه می دهد و می توان گفت تنها مشکلی که این سامانه دارد عدم پشتیبانی از کشور ایالات متحده می باشد که به گفته ی مدیران ارشد این سازمان قصد دارد به زودی پس از اخذ مجوزهای قانونی مربوطه اقدام به اضافه کردن این کشور به لیست مقاصد خدماتی خود باشد.

 

سخن آخر

مانند هر انتقال پولی، به خاطر داشته باشید که برخی از آنها کندتر از سایرین هستند – بنابراین بسته به فوریت حواله شما، ممکن است ارزانترین آنها همیشه بهترین نباشد.

 

 

من زبانه # 1 محتوا هستم. برای تغییر این متن روی دکمه ویرایش کلیک کنید. یک صبح، هنگامی که گرگور سامسا از رویاهای مضطرب از خواب بیدار شد، متوجه شد که خود را در یک تختخواب تبدیل کرده است به یک خرمالو وحشتناک.
من زبانه # 2 محتوا هستم. برای تغییر این متن روی دکمه ویرایش کلیک کنید. مجموعه ای از نمونه‌های نساجی روی میز گذاشته شد – سامسا یک فروشنده مسافر بود.
من زبانه # 3 محتوا هستم. برای تغییر این متن روی دکمه ویرایش کلیک کنید. قطره باران می تواند شنیده ضربه زدن به پنجره، که باعث شده او را بسیار ناراحت کننده احساس. در مورد اینکه اگر کمی طولانی بخوابم، این همه مزخرف را فراموش میکنم.
محتوای زبانه
محتوای زبانه
محتوای زبانه
محتوای زبانه
محتوای زبانه
محتوای زبانه
محتوای زبانه
محتوای زبانه
محتوای زبانه
محتوای زبانه
محتوای زبانه
محتوای زبانه
محتوای زبانه
محتوای زبانه
محتوای زبانه
محتوای زبانه